Ken jij het Largo uit de Negende symphony van Antonin Dvorak? Indien je het werk niet kent is dit het weekend om er eens in te duiken. Ik heb hier voor jullie de melodielijn die in de Engelse hoorn oftewel de Corno Inglese ligt, voor cello.

Het deel is zo mooi; luister maar:

En duik er meteen zelf in; hieronder vind je de bladmuziek. Gearrangeerd voor cello en piano. Eén van de vele versies, eerlijk is eerlijk. Wat mij aan deze versie aanspreekt is dat je het na enkele keren te hebben geoefend kunt proberen om de eerste 16 maten in zijn geheel op de G snaar te spelen. Dat maakt dat je moet durven te glijden, positie moet gaan wisselen. Waarom niet? Juist het glijden van positie naar positie en het kiezen van hoe je dat wilt doen maakt cello spelen zo speciaal. De manier waarop je glijdt, hoe hoorbaar je je positie wisseling maakt, is jouw kracht, jouw DNA.

Ben je een gevorderde cellist en heb je een ensemble, bijvoorbeeld de cello groep uit het orkest waarin je speelt? Overweeg dan deze mooie versie. Ik vond hem ooit gratis op internet:

Printen maar en GO!

Hartelijke groet,

Scarlett

Scarlett

info@celloverkoop.nl | 06 - 1818 9005

Wellicht ook interessant voor je:

Hoe studeer jij een stuk in?

Hoe studeer jij een stuk in?

Enthousiasme is goed; daarom kom jij steeds naar celloles, top! Maar soms is ratio beter... Hoe studeer jij een stuk in? Gewoon met een gestrekt been er in; aanvalluuu? Snap ik hoor, deed ik vroeger ook, maar nu weet ik wel beter. De kortste weg naar succes begint met...

Dank jullie wel!

Dank jullie wel!

Dank voor jullie leuke enthousiaste email reacties omtrent de screenshots van cello thema’s die ik afgelopen weken in een blogpost gedeeld heb. Net zoals ik dacht willen jullie ook deze mooie speelbare lijnen uit het gouden cellorepertoire uitproberen. Soms een...

Share This