Ken jij het Largo uit de Negende symphony van Antonin Dvorak? Indien je het werk niet kent is dit het weekend om er eens in te duiken. Ik heb hier voor jullie de melodielijn die in de Engelse hoorn oftewel de Corno Inglese ligt, voor cello.

Het deel is zo mooi; luister maar:

En duik er meteen zelf in; hieronder vind je de bladmuziek. Gearrangeerd voor cello en piano. Eén van de vele versies, eerlijk is eerlijk. Wat mij aan deze versie aanspreekt is dat je het na enkele keren te hebben geoefend kunt proberen om de eerste 16 maten in zijn geheel op de G snaar te spelen. Dat maakt dat je moet durven te glijden, positie moet gaan wisselen. Waarom niet? Juist het glijden van positie naar positie en het kiezen van hoe je dat wilt doen maakt cello spelen zo speciaal. De manier waarop je glijdt, hoe hoorbaar je je positie wisseling maakt, is jouw kracht, jouw DNA.

Ben je een gevorderde cellist en heb je een ensemble, bijvoorbeeld de cello groep uit het orkest waarin je speelt? Overweeg dan deze mooie versie. Ik vond hem ooit gratis op internet:

Printen maar en GO!

Hartelijke groet,

Scarlett

Scarlett

info@celloverkoop.nl | 06 - 1818 9005

Wellicht ook interessant voor je:

Een duurdere cello ook een betere klank?

Een duurdere cello ook een betere klank?

Het is een feit; een cello die € 3000,00 kost, biedt doorgaans een betere klank en meer comfort dan een cello van € 2.000,00. Bovendien ga je door meerdere cello’s te proberen ook voelen dat de ene hals breder is dan de andere, dat de hoogte van de kam verschilt...

Antwoorden op jullie vragen

Antwoorden op jullie vragen

Vorige week bood ik jullie, blogpost lezers, de kans om je cello gerelateerde vraag aan mij te stellen. Superleuk want celloles geven is wat ik nu al weer 25 jaar doe, en ik ben nog steeds dolblij wanneer ik donderdag naar Amsterdam rijd voor een tweetal dagen vol...

Share This