Deze mooie kleine hele cello op de foto hierboven die rond 1820 gemaakt is, haalde ik vorige week op bij vioolbouwer Ritz Iwata die de cello na heeft gekeken en tiptop in orde heeft gemaakt voor de verkoop. Meneer Iwata heeft de zorg voor de waanzinnig dure cello’s van Concertgebouw spelers; denk de Ruggieri waar Gregor Horsch op speelde, en ik heb er ook ware Vuillaumes en een Gagliano gezien! Echter ook voor minder dure cello’s maakt hij tijd en heeft hij dezelfde aandacht en liefde.
Ik had hem gevraagd het staartstuk te laten zitten en de snaren niet te wisselen. Er zat Jargar op, niet erg oud, niet nieuw, en ik vind dat niet mooi. Toch klonk de cello al prachtig. Mijn eerste gedachte is dan altijd; ‘wat doet een Frirsz staartstuk voor dit instrument?’
Luister maar en oordeel zelf:
De cello was voor de verkoop en niet raar; tijdens het Celloweekend voor gevorderden werd iemand er verliefd op en mocht hij mee naar huis.
Zoek jij een dergelijke prachtige oudere kleinere cello?
Ze zijn weg voor ze internet halen. Laat je je zelf op een lijstje plaatsen dan krijg je als eerste bericht, een service, geheel vrijblijvend.
Ja, houd mij op de hoogte als er een oudere cello te koop komt!
Scarlett
info@celloverkoop.nl | 06 - 1818 9005
Wellicht ook interessant voor je:
Wat is dat ook al weer, glissando en portamento?
Ik had deze week zulke leuke lessen met mijn leerlingen. Het was een overvolle week; ik had in Velp meer uren geopend dan gangbaar om iedereen een plekje te kunnen bieden, en in Amsterdam zat het al weken vol.Mijn leerling E. probeerde een Franse cello uit, gemaakt...
Een witte cellokoffer
Lang, láng geleden, ik was 19, hoorde ik een cellist spelen tijdens een voorspeelavond cello op het prestigieuze Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Het was een avond in Studio 1, die rook naar het sisal tapijt en die uitkeek op de patio. Waarin een orgel stond...
Van Cellolessen tot Online Cursussen: mijn muzikale reis en een sneak peek van Positie Wisselen op de cello!
Toen ik mijn eerste celloles kreeg van Ellis Moorman was ik 19. Ik zat op het Koninklijk Conservatorium en wilde dirigent worden. Daarom raadde men mij aan om een strijkinstrument te leren spelen want met een piano achtergrond weet je echt NADA van een symfonieorkest....